INFORMACJA W SPRAWIE SUSZY

Podstawą oszacowania szkód spowodowanych przez suszę w gospodarstwie rolnym jest złożenie przez poszkodowanego producenta rolnego wniosku za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”. Złożenie ww. wniosku jest KONIECZNE do uzyskania w późniejszym czasie protokołu lub kalkulacji strat wygenerowanych automatycznie przez aplikację.

Link do aplikacji: https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign

Rolnik, który chce mieć przeprowadzone dodatkowe ( nieobowiązkowe) szacowanie szkód przez Komisję może to zgłosić w tut. Urzędzie w terminie umożliwiającym oszacowanie szkody (tj. przed zbiorem).

Wypełniony wniosek należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Zagórowie  – biuro nr 4 i 9 nie poźniej niż do 18 sierpnia 2023r.
Do wypełnionego wniosku o oszacowanie strat należy załączyć kopię wniosku o dopłaty bezpośrednie na rok 2023.

Zgodnie z obowiązującymi zasadami komisja powinna oszacować szkody do dwóch miesięcy od dnia zgłoszenia przez producenta rolnego powstania tych szkód, nie później jednak niż do czasu zbioru plonu głównego danej uprawy albo jej likwidacji.

SZACOWANIE STRAT PRZEZ KOMISJĘ JEST CZYNNOŚCIĄ DODATKOWĄ.
PODSTAWĄ SZACUNKU STRAT JEST ZGŁOSZENIE W APLIKACJI „ZGŁOŚ SZKODĘ ROLNICZĄ”.

Facebook.com X.com

Do pobrania